Mitä syötätte boksereillenne?

Katja Tikkanen- Viestien lukumäärä: 6
Ikä: 25
Paikkakunta: Tampere
Registration date: 30.06.2009
- Post n°46
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Panda syö hyvällä ruokahalulla Royal Caninin Maxi Babyä, mutta mielellään imuroisi kitusiinsa myös frettien ruuat. Siirrymme todennäköisesti barffaamaan sitten kun ruttu kasvaa aikuisemmaksi. Vähän on saanut jo maistella lammasta ja kanaa, mutta nappuloilla mennään ainakin pentuajan yli.
_________________
bn Apfels Basak "Panda"
** Muistoissa **
spn Beerhügel's Adrien "Ada"

Kalle Alajärvi- Viestien lukumäärä: 17
Ikä: 31
Paikkakunta: Pori
Registration date: 16.03.2009
- Post n°47
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Meillä mentiin pieleen menneiden nappulakokeilujen jälkeen Reikon Kenneliin, sieltä saimme ruokaa joka on ollut toistaiseksi erittäin toimivaa, nimittäin neuta. Ennen tätä meitä vaivasi Mintun laihuus, korvien ongelmat, sekä VALTAVA ulosteen määrä, nappulat olivat RC Maxi Adult, BritCare Adult ja parit muut ns.hyvät merkit... Neulla homma on hoidossa ja koira tyytyväinen. Ps.Tsekatkaa www.neufrau.net, sieltä selviää mitä kyseinen survos on....

Anja Kirsi-Laaninen- Viestien lukumäärä: 26
Ikä: 36
Paikkakunta: Mäntsälä
Registration date: 01.12.2008
- Post n°48
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
^ On tosi hyvä vaihtoehto nappulalle. Itse en käytä, kun teen koirienruoat itse, mutta aika samanlaista reseptiä näköjään noudatetaan.

Kalle Alajärvi- Viestien lukumäärä: 17
Ikä: 31
Paikkakunta: Pori
Registration date: 16.03.2009
- Post n°49
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Meillä on jouduttu luopumaan neusta, johtuen allergioista joista kerroin "terveys ja kutina" osiossa, nyt olen yrittänyt tehdä itse ruokia osittain (nappulaa menee jonkin verran myös) tarjolla on kyllä sopivia tuotteita reikollakin, mutta lähinnä peruna/kana, joten todennäköisesti saan tehtyä itse maittavampia ruokia melko pienellä vaivalla, hevosen lihaa Minttu syö erittäin hyvällä ruokahalulla 2e/kg leikkoa paikalliselta tilateurastamolta, ja onhan meillä erittäin hyviä ohjeita ja vinkkejä mm, www.laaninen.net/evrk/mosso.htm Kiitos niistä 
_________________
bn Forever Saara´s aka Minttu

Tiina Kivimäki- Viestien lukumäärä: 8
Ikä: 26
Paikkakunta: Turku
Registration date: 16.05.2009
Meillä reilun vuoden ikäinen Jönssi poika söi Happy Dogin ruokaa melkein vuoden ikäiseks kunnes meni hermot jatkuviin suolistotulehduksiin ja laihtumiseen. Pojalla oli ruikuli vatsa koko ajan ja sitten kun viimeisen kerran vietettiin 13tuntia tiputuksessa todella ärtyneen suolistotulehduksen vuoksi aloimme muuttamaan ruokavaliota totaalisesti.
Nyt syödään RC:n Intestinal ruokaa, mutta edelleen tulee löysiä kakkoja ja kaasua muodostuu paljon. Nyt sitten ajateltu siirtyä kotiruokintaan. Joten tässä nyt opin paljon muitten kokemuksista ja lueskellut paljon kotiruokinnasta ja ottanut yhteyttä asiantuntijaan koiranruokinnasta (kiitos Jönssin veljen omistajalle vinkistä) ja tässä odotellaan että päästään ihan expertin puheille, että saataisiin pojan masu kestämään nyt kunnolla ja saisi kerättyä massaa itsellensä normaaliksi.
Jos jollakulla on vastaavia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.. Itse kokeillut piimääkin vatsaa rauhoittamaan jne.. mutta sitä ei voi laittaa enää ruokaan koska korviin ilmestyi hiivaa..
Nyt syödään RC:n Intestinal ruokaa, mutta edelleen tulee löysiä kakkoja ja kaasua muodostuu paljon. Nyt sitten ajateltu siirtyä kotiruokintaan. Joten tässä nyt opin paljon muitten kokemuksista ja lueskellut paljon kotiruokinnasta ja ottanut yhteyttä asiantuntijaan koiranruokinnasta (kiitos Jönssin veljen omistajalle vinkistä) ja tässä odotellaan että päästään ihan expertin puheille, että saataisiin pojan masu kestämään nyt kunnolla ja saisi kerättyä massaa itsellensä normaaliksi.
Jos jollakulla on vastaavia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.. Itse kokeillut piimääkin vatsaa rauhoittamaan jne.. mutta sitä ei voi laittaa enää ruokaan koska korviin ilmestyi hiivaa..
_________________
bu U'nikatin Bris aka Jönssi[i]

Sanna Wåg- Viestien lukumäärä: 23
Ikä: 30
Paikkakunta: Kiuruvesi
Registration date: 29.11.2008
- Post n°51
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
^ Onko koirasi allerginen? Onko ruuan imeytymättömyys mielestäsi syy vai seuraus, siis oliko kuivaruuan kanssa ongelmia ennen suolistotulehduksia? Lääkekuurit ym. voivat vaikuttaa suolistoflooran tasapainoon ja ruoka ei imeydy.
Tutustumisen arvoinen tuote olisi http://www.happydog.de/?language=FI&kat=NaturKostClassicSensitive - kysy lisää jälleenmyyjältäsi tai maahantuojalta! Tiedän hiutaletta syötetyn menestyksekkäästi suolisto-ongelmaisille.
Toivottavasti löydätte ratkaisun!
edittiä: aivopieru ekassa versiossa
Tutustumisen arvoinen tuote olisi http://www.happydog.de/?language=FI&kat=NaturKostClassicSensitive - kysy lisää jälleenmyyjältäsi tai maahantuojalta! Tiedän hiutaletta syötetyn menestyksekkäästi suolisto-ongelmaisille.
Toivottavasti löydätte ratkaisun!
edittiä: aivopieru ekassa versiossa

_________________
bu BH Revolution vom German Dream "Reco" 2005-
whu Ch Boxing Helena's B Supa Chaos "Nasu" 2002-
whn My Camelot RN Passion "Ruuvi" 2008-
Muistoissa
basu Wordsworth Verily-a-Winner "Pozzu" 2000-2009
dreu Ch Mehtäapu Maunu "Manu" 1994-2006

Tiina Kivimäki- Viestien lukumäärä: 8
Ikä: 26
Paikkakunta: Turku
Registration date: 16.05.2009
- Post n°52
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Allergiat ei ole ongelmana vaan yhtäkkiä tuli veristä ripulia ja tosi pahat tulehduskierteet. Pohdittiin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, koska aikaisemmin koiran vatsa toimis erittäin mallikkaasti, mutta sitten lokakuussa 2009 alkoi ongelmat, jolloin poika oli 11kk vanha.
Nyt alkaa näyttää että kotiruokinta ja RC:n intestinal sekoitettuna on saanut painoa nousemaan ja kakka alkaa olemaan suhtkoht normaalia. Ajan kanssa kokeillaan..
Nyt alkaa näyttää että kotiruokinta ja RC:n intestinal sekoitettuna on saanut painoa nousemaan ja kakka alkaa olemaan suhtkoht normaalia. Ajan kanssa kokeillaan..

Kristiina Kuusinen- Viestien lukumäärä: 45
Ikä: 34
Paikkakunta: Oulainen
Registration date: 29.11.2008
- Post n°53
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Mulla on nyt kaksi koiraa RC:n intestinalilla (toinen ei bokseri), yksi RC:n sensitivity controlilla ja yksi syö mitä vain (mäykky). Saa nähdä miten käy, kun intestinalin koostumus nyt muuttuu...
_________________
bn Sunbox Dubhe
bn Elegance v. Hagenplatz
+ Matti-mäyräkoira ja Sakke-sollie

Tiina Kivimäki- Viestien lukumäärä: 8
Ikä: 26
Paikkakunta: Turku
Registration date: 16.05.2009
- Post n°54
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
nykyään ollaan siirrytty RC:n ruuasta pois ja syödään Boschin sensitive lamb&rice nappulaa turvotettuna. Maistuu pojalle ja masu toimii hienosti nykyään 
_________________
bu U'nikatin Bris aka Jönssi[i]

Anja Kirsi-Laaninen- Viestien lukumäärä: 26
Ikä: 36
Paikkakunta: Mäntsälä
Registration date: 01.12.2008
- Post n°55
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Meidän teurastamo meni puoleksi vuodeksi kiinni, joten alettiin tilaamaan NEU:ta, versioita näkyy olevan joka lähtöön. Koirat tykkäävät hirveästi ja on todella helppo vaihtoehto nappularuoalle (tosin tarttee pakastimen sekin). Just tilattiin sata kiloa 

Sari Nevalainen- Viestien lukumäärä: 8
Ikä: 35
Paikkakunta: Tampere
Registration date: 09.11.2009
- Post n°56
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Sata?! kiloa!?
Meidän Olga syö Puhti- ja MurreMix -raakaruokia, erilaisia lihoja ja luita sekä keitettyä riisiä, perunaa ja ohraa. Lempimuona.com tuo kerran viikossa kotiovelle, mikä on todella kätevää. Anjan reseptillä olen tehnyt kasvismössöä, mutta sauvasekoittimella se on kovin työlästä ja muuta konetta meille ei mahdu.
Meidän Olga syö Puhti- ja MurreMix -raakaruokia, erilaisia lihoja ja luita sekä keitettyä riisiä, perunaa ja ohraa. Lempimuona.com tuo kerran viikossa kotiovelle, mikä on todella kätevää. Anjan reseptillä olen tehnyt kasvismössöä, mutta sauvasekoittimella se on kovin työlästä ja muuta konetta meille ei mahdu.

Kalle Alajärvi- Viestien lukumäärä: 17
Ikä: 31
Paikkakunta: Pori
Registration date: 16.03.2009
- Post n°57
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Minttu pistelee jälleen Neuta, allergia oireet on vähentyneet? Saattaisiko olla steriloinnilla merkitystä, tiedä häntä? Minttu saa Neu Vogelia ilman hernettä ja porkkanaa, muutamalle käyttäjälle valmistavat tätä "speciaali" versiota.. Lisänä Minttu saa broilerin siipiä ja silloin tällöin rustoluita/luita, niistä tuppaa vaan menemään vatta melko kovalle...

Anja Kirsi-Laaninen- Viestien lukumäärä: 26
Ikä: 36
Paikkakunta: Mäntsälä
Registration date: 01.12.2008
- Post n°58
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Joo, sata kiloa, niin ei tartte olla joka viikko hakemassa ja säästää rahtikuluissa. No eipä tossakaan ole kuin parin kuukauden setti.
NEU:ssa (ollaan kokeiltu vogelia, alttia, pensionia, pentu-neuta jne) on kyllä tosi hyvin lihaa!
Kiva kuulla, Kalle, että teidän allergiaoireilut ovat helpottaneet!!
Kiva kuulla, Kalle, että teidän allergiaoireilut ovat helpottaneet!!

Kalle Alajärvi- Viestien lukumäärä: 17
Ikä: 31
Paikkakunta: Pori
Registration date: 16.03.2009
- Post n°59
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Juu, kyllähän se on kivempaa näin, on päästy eroon karvattomista läiskistä, eikä oo enään verille ittensä raapimista... Neu on ihan huippu sapuskaa, paljon parempaa tuskin ostamalla saa?? Valmistaja asuu samassa kaupungissa kuin me, niin on mukava kun saa hakea sitä paikan päältä ja vaihtaa ajatuksia heidän kanssaan, isännällä on aikamoinen tieto koirien ravinnon käytöstä... Asiasta viidenteen, miten Anja teillä nartut on tulleet toimeen keskenään? Vanhoja ketjuja lukeneena ymmärsin että ihan hyvin? (vai muistanko väärin, että oliko sulla useampi narttu samaan aikaan) On tässä suunniteltu tolle Mintulle kaveria ja aateltu että uros kuitenkin varmempi? Kokemuksia kokemuksia....

Anja Kirsi-Laaninen- Viestien lukumäärä: 26
Ikä: 36
Paikkakunta: Mäntsälä
Registration date: 01.12.2008
- Post n°60
Vs: Mitä syötätte boksereillenne?
Voi että, te säästätte pitkän pennin, kun pääsette itse hakemaan ruoat. Ja samaa mieltä olen, on ihan täyttä tavaraa nuo pötköt.
Sitten siihen off topiciin
Ensin oli Esteri, se lähti synnytyslomalle kasvattajalle ja kasvattajalla taas oli kädet täynnä koiria, joten Jaffa (1.2-v.) tuli heiltä meille lomalle Aleksin kaveriksi. Jaffa sitten jäikin meidän hoteisiin lopullisesti, myöhemmin Esteri palasi pennun (Pippiksen) kanssa kotiin ja kaikki meni mukavasti viitisen vuotta. Pikkasen oli ilmassa sellaista, että Jaffa ajatteli olevansa bossi, kun Esteri sen näkökulmasta tuli myöhemmin taloon. Mutta kaikki meni kuitenkin hyvin. Sitten tapahtui jotain meidän töissä ollessa. Yllättäen Jaffa ja Esteri olivat raadelleet toisensa aivan tappomeiningillä ja niitä ommeltiin kasaan kolme tuntia. Kuukautta myöhemmin tuo sama toistui, vaikka Esteri oli häkissä varmuuden vuoksi juuri tuon tappelun ennaltaehkäisemiseksi. Myöhemmin selvisi, että naapurin koiralla oli tapana tulla meidän ikkunan alle louskuttamaan ja täällä ikkunassa koirat kuumeni ja lopulta kävi toistensa kimppuun. Esterillä oli tuolloin krooninen korvatulehdus ja Jaffalla oli todella kova ääni ja paha tapa haukkua aina toisen korvaan. Luulen, että tuo on ollut yksi laukaiseva tekijä tappeluun. Tämän jälkeen ei otettu enää mitään riskejä ja viimeiset pari vuotta (ennen kuin Jaffa kuoli) Esteri tai Jaffa oli aina jomman kumman mukana töissä, niitä ei siis yksin ollessaan jätetty koskaan saman katon alle. Kun oltiin paikalla, kaikki oli hyvin, eikä mitään eristyksiä tarvittu. Sen verran katsottiin perään, että ne kaksi eivät saaneet keskenään leikkiä, sillä leikki kääntyy hetkessä astetta vakavammaksi. Kyseessä oli kaksi vahvaluontoista narttua, joista kumpikaan ei ollut valmis antamaan periksi, ja me mokattiin pahasti siinä, että Jaffa oli täällä jo kotiutuneena ja Esteri (koiralauman pomo) palasi myöhemmin. Jaffa ja Pippis taas olivat erottamattomat kaverukset, eikä niiden välillä koskaan ollut mitään kränää. Ei myöskään mitään kränää aikanaan ollut silloin, kun Esteri aikuisena (1.5-v.) tuli meille ja meillä oli täällä vielä vanha Wilma-bokseri.
Että ei ole ollut ongelmia ja on ollut ongelmia
Aina on tietty riski ongelmiin, jos ottaa aikuisen koiran aikuisen koiran seuraksi. Jos taas jonkunnäköisellä ikäerolla ottaa pennun, on varmasti paremmat tsäänssit. Eri sukupuoli ei välttämättä auta, kyllä ne urokset ja nartutkin voivat keskenään tapella. Jos on narttuja ja uroksia sekaisin (kuten meillä), niin aina on tietty ongelmana juoksuajat, jollei narttu ole leikattu. Uroksen leikkaus kun ei astumisia estä.
Sitten siihen off topiciin
Että ei ole ollut ongelmia ja on ollut ongelmia
Aina on tietty riski ongelmiin, jos ottaa aikuisen koiran aikuisen koiran seuraksi. Jos taas jonkunnäköisellä ikäerolla ottaa pennun, on varmasti paremmat tsäänssit. Eri sukupuoli ei välttämättä auta, kyllä ne urokset ja nartutkin voivat keskenään tapella. Jos on narttuja ja uroksia sekaisin (kuten meillä), niin aina on tietty ongelmana juoksuajat, jollei narttu ole leikattu. Uroksen leikkaus kun ei astumisia estä.





